دانلود ترجمه مقاله مسائل اسلامی در زمینه منابع انسانی در سازمان های مدرن

عنوان فارسی

چالش های اسلامی در منابع انسانی در سازمان های پیشرفته

عنوان انگلیسی

Islamic challenges to HR in modern organizations

کلمات کلیدی

مدیریت منابع انسانی، اسلام، فنون مدیریتی، کارمندان، اخلاقیات، کشورهای خلیج فارس

درسهای مرتبط

مدیریت منابع انسانی

تعداد صفحات انگلیسی : 21 نشریه : Emerald
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 52
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
وضعیت شکل ها و عنوان شکل ها: شکل ندارد. وضعیت جداول و عنوان جداول : ترجمه شده است.
وضعیت تایپ فرمول ها : فرمول ندارد نام مجله مقاله : Personnel Review (مجله کارکنان)
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin آیا در بسته تبلیغات سایت نیز قرار داده شده است؟: محتوی بسته این محصول فاقد هر گونه تبلیغات می باشد.
پاورپوینت : ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : ندارد
سطح کیفیت ترجمه و ضمانت فراپیپر برای این مقاله چگونه است؟

ترجمه دارای وضعیت طلایی بوده و تا 24 ساعت در صورت عدم رضایت مشتری مبلغ مورد نظر عودت داده خواهد شد.

بعد از خرید این محصول یک فایل برای شما قابل دانلود خواهد بود که دارای ورد (word) ترجمه مقاله است که قابل ویرایش است و همچنین pdf ترجمه مقاله به همراه pdf مقاله انگلیسی برای شما قابل مشاهده خواهد بود. در فایل های دانلود هیچگونه تبلیغاتی وجود ندارد و شما با خیال راحت میتوانید از ترجمه مقاله استفاده کنید.

فهرست مطالب

1- مقدمه
2- منطق اسلامی و کار
3- مسائل HR
4- استخدام
5- گزینش (فرامین و سنن اسلامی)
6- جبران (پاداش) و جایزه
8- ارزیابی عملکرد
9- آموزش و توسعه
10- رویارویی با چالش های HR
11- نتیجه گیری

ترجمه بخش انگلیسی

منطق اسلامی و کار
برخلاف مسیحیت و یهود، دین اسلام از آغاز، تأکید شفاف و قابل ملاحظه ای بر کار داشته است. کار به عنوان ابزاری ضروری جهت نیل به تعادل در زندگی پنداشته می شود. به عبارت دیگر، اسلام با کار به عنوان یک فعالیت واجب و یک فضیلت در پرتو نیازهای انسانی و ضرورتی برای برقراری تعادل در زندگی فردی و اجتماعی برخورد می کند. در حقیقت، کار سخت معادل رضایت معنوی می باشد و وظیفه ای برای افراد توانا پنداشته می شود. طلب امرار معاش به شیوه ای قانونی ، رعایت دینی (انطباق) مذهبی فرض می شود. پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرموده اند:" هیچ کس غذایی بهتر از آنکه حاصل کار خود باشد نمی خورد" و "هر کس به خاطر کار سخت، خسته به رختخواب برود، گناهش بدین وسیله بخشیده می شود".
با درنظرگرفتن کار از بعد مذهبی، اجتماعی و اقتصادی، اسلام نیروی کار و آنانی را که در فعالیت های اقتصادی مشغول هستند، به موقعیتی باشکوه ارتقاء داده است. بنابراین، این مسئله به افراد منطق و انگیزه ای را جهت دنبال کردن فعالانه ی فعالیت های اقتصادی و مشارکت در تلاش هایی که برای بهبود در رفاه خود و جامعه شان ضروری است، ارائه می کند. در واقع، جنبه های عملی و معنوی کار برپایه ی بنیادی فیلسوفانه که احسان - نیکی و سخاوت در تعامل و رفتار، در سطح فردی و سازمانی- نامیده می شود، بنا شده است. احسان به طور رایج فلسفه ای را در بر می گیرد که به طور تنگاتنگ تعامل فردی، گروهی و درون سازمان ها را شکل می دهد. در رفتار فردی و سازمانی احسان هم یک چشم انداز (نظریه) و هم یک مفهوم گسترده است که ماهیتاً اجتماعی و منطقی است و نیکی، مهربانی، عدالت، بخشش، تحمل و توجه را شامل می شود. این ابعاد به خوبی در فرمایش حضرت محمد(ص) آورده شده است: " Al-din al-maamala" (دین در روش تعامل (برخورد) با دیگران یافت می شود). در پشتیبانی از احسان می توان گفت، احسان یعنی هر چیزی در جهان، مشروعیتش را از تسهیل تعامل و رشد انسان می گیرد. این جمله گامی را در جهت فهم ماهیت روابط و تعامل نیروی انسانی در کار ترتیب می بیند.

نمونه متن انگلیسی مقاله ---> منطق اسلامی و کار

Islamic logic and work:
Unlike Christianity and Judaism, Islam, since its inception, has placed clear and considerable emphasis on work. Work is viewed as a necessary means for achieving equilibrium in life. That is, Islam treats work as an obligatory activity and a virtue in light of the needs of human beings and the necessity to establish equilibrium in one’s individual and social life (Ali, 1988; Nasr, 1984). In fact, hard work is equated to spiritual fulfillment and is seen as a duty for able individuals (Ahmad, 1976). Seeking to earn one’s living in a lawful manner is considered a religious observance. The Prophet Mohamed stated: “No one eats better food than that which he eats out of his work” (cited in Muhammad Ali, 1977, p. 293) and “Whoever goes to bed exhausted because of hard work, he has thereby caused his sins to be absolved” (cited in Abdul-Rauf, 1984, p. 10).
By giving work a religious, social, and economic dimension, Islam has elevated labor, and those who engage in economic activities, to a noble position. Therefore, it gives individuals a reason and the motive to actively pursue economic activities and to participate in endeavors necessary for enhancing their welfare and that of the society. Indeed, the spiritual and practical aspects of work are founded on a philosophical foundation calls ehsan – goodness and generosity in interaction and conduct, be it at a personal or at the organizational level. Ehsan is a commonly held philosophy, which closely shapes individual and group interaction within organizations. In personal and organizational conduct, ehsan is both an outlook and a broad concept, collective and relational in nature that encompasses goodness, mercy, justice, forgiveness, tolerance, and attentiveness. These aspects are well articulated in the Prophet Mohamed’s saying: “Al-Din Al-maamala,” (Religion is found in the way of dealing with other people). The underpinning of ehsan is that everything in the universe derives its legitimacy from facilitating the interaction and growth of human beings. The latter sets the stage for understanding the nature of labor relations and interaction at work.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله مسائل اسلامی در زمینه منابع انسانی در سازمان های مدرن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت فراپیپر محفوظ است.